lunes, 4 de mayo de 2020

UNIT 5 LESSON 2

LESSON 2



Listen to the new song. Sing.


Open your book on page 49


Do you like the song? Do you understand the vocabulary?
Open your notebook and write the date.
Write the song, find and underline the verbs

GRAMMAR CORNER

A/AN
EN INGLÉS A/ AN PODRÍAMOS TRADUCIRLO POR UN,UNA .
 EJEMPLOS
”Quiero un helado”  I WANT AN ICE CREAM.
“ Quiero un lápiz” I WANT  A PENCIL.
OBSERVAMOS QUE A  SE UTILIZA DELANTE DE NOMBRES QUE COMIENZAN POR CONSONANTE. CUANDO COMIENZAN  POR VOCAL (PARA MEJORAR SU PRONUNCIACIÓN) UTILIZAMOS AN.

It’s time to  practice: listen and repeat.
Exercise number 2
 📢  https://drive.google.com/file/d/18aVppuf4Sbggmt8m4KIjVc2E9IvDJAlL/view?usp=sharing

It’s easy for you!

GRAMMAR  CORNER ( write in your
 notebook ) 

YA SABEMOS QUE EN INGLÉS TENEMOS QUE PRESTAR MUCHA ATENCIÓN A LA PERSONA GRAMATICAL  A LA QUE NOS REFERIMOS.
I, YOU, HE, SHE, IT, WE,YOU, THEY.
Porque HE,SHE, IT , tienen un trato especial.
Además, debemos fijarnos si la oración que vamos a decir o escribir es afirmativa, negativa o interrogativa, porque así usaremos DO/DOES.
VIDEO
https://drive.google.com/file/d/1KWQO7hGG4imHeEU5IKhWN_N4oSKsprIf/view?usp=sharing
Una vez recordada la regla, ahora podemos comenzar a trabajar practicando con preguntas y respuestas en forma afirmativa o negativa
Do exercise number 3.
Practice with your brother, sister or your parents and write the dialogue in your notebook.Write four questions and answers.

Open your activity book.

NUMBER 1 LISTEN AND MATCH

Next exercise is to remember the grammar and to learn this verb:

GRAMMAR CORNER 
“Want to”
I want to watch TV
She wants to watch TV
I don’t want to watch TV
She doesn’t want to watch TV

Let’s go!!! Exercise number 2

No hay comentarios:

Publicar un comentario

UNIT 6 Lesson 6

LESSON 6 Do you remember the story  from the previous lesson? Open your book on this page  Do exercise number one...