Listen to the new song. Sing.
Open your notebook and write the date.
Write the song, find and underline the verbs
GRAMMAR CORNER
A/AN
EN INGLÉS A/ AN PODRÍAMOS TRADUCIRLO POR UN,UNA .
EJEMPLOS
”Quiero un helado” I WANT AN ICE CREAM.
“ Quiero un lápiz” I WANT A PENCIL.
OBSERVAMOS QUE A SE UTILIZA DELANTE DE NOMBRES QUE COMIENZAN POR CONSONANTE. CUANDO COMIENZAN POR VOCAL (PARA MEJORAR SU PRONUNCIACIÓN) UTILIZAMOS AN.
It’s time to practice: listen and repeat.
Exercise number 2
📢 https://drive.google.com/file/d/18aVppuf4Sbggmt8m4KIjVc2E9IvDJAlL/view?usp=sharing
It’s easy for you!
GRAMMAR CORNER ( write in your
notebook )
notebook )
YA SABEMOS QUE EN INGLÉS TENEMOS QUE PRESTAR MUCHA ATENCIÓN A LA PERSONA GRAMATICAL A LA QUE NOS REFERIMOS.
I, YOU, HE, SHE, IT, WE,YOU, THEY.
Porque HE,SHE, IT , tienen un trato especial.
Además, debemos fijarnos si la oración que vamos a decir o escribir es afirmativa, negativa o interrogativa, porque así usaremos DO/DOES.
VIDEOhttps://drive.google.com/file/d/1KWQO7hGG4imHeEU5IKhWN_N4oSKsprIf/view?usp=sharing
Una vez recordada la regla, ahora podemos comenzar a trabajar practicando con preguntas y respuestas en forma afirmativa o negativa
Do exercise number 3.
Practice with your brother, sister or your parents and write the dialogue in your notebook.Write four questions and answers.
Open your activity book.
NUMBER 1 LISTEN AND MATCH
Next exercise is to remember the grammar and to learn this verb:
GRAMMAR CORNER
“Want to”
I want to watch TV
She wants to watch TV
I don’t want to watch TV
She doesn’t want to watch TV
Let’s go!!! Exercise number 2
No hay comentarios:
Publicar un comentario